9 företag

Kontor, Hobby & Fest

...

    Kontor, Hobby & Fest

    Vet du vart du ska vända dig när du kopierar, organiserar viktiga papper eller när du behöver några pappersrullar i olika färger eller en bra häftapparat? Eller kanske du behöver saker som gör att du kan förbereda dig för den bästa festen? Det är vanligt att man försöker hitta billiga kontorsmaterial och hobbysaker, till exempel för att göra ett fint födelsedagskort eller ge bort en present med en original presentpapper. Andra kanske letar efter bättre kvalitet och service. Men var kan man vända sig för billiga kontorsmaterial som också är av bra kvalitet? Hur är servicen, orderhanteringen och är det överhuvudtaget möjligt att returnera en produkt du valt? Hur ser service- och returpolicyn ut när du köper kontorsmaterial eller skolmaterial från en av de mest kända butikerna? Finns det också seriösa produkter i en kostym- eller festaffär? Har valet genomförts

    Många framgångsrika virtuella återförsäljare säljer digitala produkter (inklusive informationslagring, hämtning och modifiering), musik, filmer, utbildning, kommunikation, programvara, fotografi och finansiella transaktioner. Exempel på denna typ av verksamhet inkluderar: Google, eBay och Paypal. Ett stort antal framgångsrika marknadsförare, inklusive flera säljare på eBay, använder Drop shipping eller affiliate-marknadsföringstekniker för att underlätta transaktioner med materiella varor utan att ha ett riktigt lager. Små föremål som böcker, cd-skivor och smycken som har ett högt viktvärde och lätt kan passa in i en vanlig brevlåda är särskilt lämpliga för virtuella butiker. Den första framgången för Amazon, kanske det längst varande dot-com-företaget, baserades på att sälja varor som var lätta att skicka

    Stora sajter som Yahoo!, Amazon.com och eBay erbjuder webbhotelltjänster till små återförsäljare. Dessa butiker presenteras inom ett integrerat navigeringsramverk. Samlingar av onlinebutiker kallas ibland virtuella gallerior eller onlinemarknadsplatser


    Kontor, Hobby & Fest

    Läs recensioner från kunder som har handlat hos företagen som säljer kontorsmaterial, hobbyartiklar och festartiklar före dig och skriv din egen recension på vår sida ReviewsBird om du har någon personlig erfarenhet

    Hemsidedesign

    Kunder väljer onlineshopping på grund av dess höga bekvämlighetsnivå och för att det erbjuder ett bredare utbud; konkurrenskraftiga priser och bättre tillgång till information. För en återförsäljare ökar en shoppingsajt försäljningen, ökar kundernas tillgång till sina produkter och stärker varumärkesmedvetenhet och kundlojalitet. Bra webbdesign är avgörande för framgången för en online shoppingsajt. Många återförsäljare fortsätter att möta utmaningar när det gäller att skapa en tillfredsställande och tilltalande shoppingupplevelse online för sina kunder

    Webbplatser för shopping tillhandahåller detaljerad produktinformation som normalt inte är tillgänglig i en butik, tillsammans med ett sätt att enkelt jämföra egenskaperna hos flera liknande produkter. Mängden information och hur den presenteras påverkar direkt kundens benägenhet att köpa produkter och tjänster online. Två viktiga faktorer som har visat sig påverka köpbeteendet är komplexitet och nyhet. "Komplexitet" hänvisar till antalet olika element eller funktioner på en webbplats; en sida som presenterar samma information på flera olika sätt har potential att framkalla impulsköp. Nyheter innebär att lägga till oväntade, nya eller okända aspekter på en webbplats, såsom veckoerbjudanden, säsongsprodukter, nyhetsartiklar och popup-fönster; nyhet får kunderna att utforska shoppingsajterna

    Användarcentrerad design är mycket viktigt. Syftet med en shoppingsajt på nätet är att bygga relationer med kunder och tjäna pengar. Sidans primära fokus bör vara att möta konsumenternas förväntningar, inte att stödja organisationens kultur och varumärke. Konsumenter söker effektivitet, bra kundservice, en känsla av att företaget bryr sig om dem och en konsekvent upplevelse varje gång de återvänder till webbplatsen. En organisation måste investera betydande resurser för att definiera, designa, utveckla, testa, implementera och underhålla en shoppingsajt. Fel måste åtgärdas så snart de upptäcks. För att behålla kunder måste ett kundtjänstnätverk returnera e-postmeddelanden i tid, meddela kunderna om problem, vara ärlig och vara en bra förvaltare av kundernas data. Internetförsäljningen kan inte vara helt automatiserad. ett stort antal online-shoppare kontaktar företaget via telefon eller e-post för att ställa frågor innan de gör ett köp och för att lösa problem efteråt

    Webbdesign bör ta hänsyn till potentiella kunders kulturella särdrag och smak. Designelement som tilltalar en japansk eller kinesisk kund kan ha motsatt effekt på en tysk kund. Det är viktigt att göra informationen på en webbplats tillgänglig på kundernas språk för att undvika missförstånd och öka deras förtroende för produkten. En användares kunskap om Internet påverkar också beteendet på en shoppingwebbplats. Erfarna användare fokuserar mer på de variabler som direkt påverkar uppgiften, medan nybörjare koncentrerar sig på att hitta och förstå informationen på en shoppingwebbplats

    Logistik

    Konsumenter hittar en produkt av intresse genom att använda en sökmotor, besöka återförsäljarens webbplats direkt eller göra en sökning bland många olika leverantörer med hjälp av en shoppingsökmotor som erbjuder pris- och kvalitetsjämförelser

    De flesta online-återförsäljare använder kundvagnsmjukvara som låter kunden välja flera artiklar att lägga till i en beställning och justera kvantiteter. När beställningen är genomförd går kunden igenom en "checkout"-process där betalnings- och leveransinformation samlas in. Vissa butiker tillåter konsumenter att registrera sig för ett onlinekonto som lagrar betalningsinformation och leveransadresser permanent så att köpprocessen kan automatiseras. Konsumenten ser vanligtvis en bekräftelsesida och får en e-postbekräftelse när transaktionen är klar. Ytterligare e-postmeddelanden meddelar kunden när beställningen har skickats och kan ge spårningsinformation för försändelsen

    Mindre sofistikerade butiker kan helt enkelt visa en katalog på sin webbplats och lita på att konsumenterna beställer via telefon eller e-post