8 företag

Merchandise

...

    Merchandise

    Är du fast i en tv-serie? Eller har du ett stort intresse för ett fotbollslag? Vad du än är ett fan av kan det vara trevligt att samla på saker som påminner om det där hockey- eller fotbollslaget. Ett stort fan gillar att samla allt han kan. Tänk till exempel på tröjor från din favoritfotbollsklubb, pojkband, tjejgrupper eller andra kända sångare, dansare eller artister. Men den här kategorin innehåller mer än bara det – den innehåller också saker som Pokémon-kort, Star Wars-karaktärer, Harry Potter-drycker, men också muggar, konsolspel, samlarföremål, små statyer, nyckelringar, leksaker, pennor, mobiltelefonfodral, pennfodral och mer. Sist men inte minst inkluderar denna kategori även superhjältefranchises som kommer från kända Marvel och DC som Spider-Man, Batman, The Avengers, X-Men, Superman, Justice League, Green Arrow, Gotham, Suicide Squad och så vidare

    Varukorg online

    Online shopping är processen att söka efter och köpa produkter eller tjänster över internet. De tidigaste nätbutikerna startade 1992, och onlinehandeln tog över ett betydande segment av detaljhandelsmarknaden under det första decenniet av det tjugoförsta århundradet, eftersom ägandet av persondatorer växte och etablerade återförsäljare började erbjuda sina produkter över Internet

    Elektronisk handel används för både business-to-business (B2B) och business-to-consumer (B2C) transaktioner. Att köpa produkter från en webbutik, eshop, e-butik, webbutik, webshop, webshop, webbutik eller virtuell butik motsvarar att köpa från en postorderkatalog. Onlinebutiker beskriver produkter till försäljning med text, foton och multimediafiler. Kunden väljer vanligtvis varor som ska listas på en beställningsblankett som kallas en "varukorg" och betalar med ett kreditkort eller någon form av elektronisk betalning. Produkterna skickas sedan till kundens adress, eller när det gäller digitala medieprodukter som musik, mjukvara, e-böcker eller filmer kan de laddas ner till kundens dator. Onlineshopping har vissa fördelar jämfört med shopping i butiker, inklusive möjligheten att enkelt jämföra priser från en mängd olika kunder, tillgång till ett brett utbud av varor och bekvämligheten av att inte behöva köra till en fysisk butik. Online-återförsäljare har förfinat fraktmetoder och utvecklat incitament som generösa returpolicyer för att övervinna hinder som förseningar i att ta emot köp och oförmåga att prova eller prova varor innan köp. Men onlineshopping kan inte ersätta upplevelsen av att handla i en butik eller underhållningsvärdet av att gå till ett köpcentrum eller en marknad


    Merchandise

    Produkterna som nämns ovan är mycket specifika och din fråga är förmodligen: var kan du hitta dem? Eftersom du vill ha varor som ser äkta ut och inte är en billig kopia är det viktigt att hitta rätt återförsäljare. Du bör se till att du är välinformerad innan du bestämmer dig för att köpa varor i en webbutik. Därför har vi samlat olika nätbutiker som säljer annonsmaterial och ger riktiga kunder utrymme att uttrycka sina ärliga åsikter och praktiska erfarenheter. Som potentiell kund kan du dra nytta av kommentarerna när du försöker bestämma vilken butik som säljer kampanjmaterial av bästa kvalitet till bästa pris. Och självklart välkomnar vi dig också om du vill lägga till din egen recension

    Idén med onlineshopping föregår World Wide Web. En teknik för transaktionsbehandling i realtid från en inhemsk tv, baserad på videoundertexter, demonstrerades första gången 1979 av Michael Aldrich, som designade och installerade system i Storbritannien, inklusive det första Tesco-pilotsystemet 1984. Det första business-to-business-datornätverket (B2B) skapades av Thomson Holidays 1981

    1990 skapade Tim Berners-Lee den första World Wide Web-servern och webbläsaren. 1992 skapade Charles Stack den första onlinebokhandeln, Book Stacks Unlimited (Books.com), två år innan Jeff Bezos startade Amazon.com. 1994 skedde andra framsteg, som nätbanker och öppnandet av en pizzabutik online av Pizza Hut. Under samma år introducerade Netscape Secure Sockets Layer (SSL) kryptering av data som överförs online, vilket har blivit avgörande för säker onlinehandel. 1995 utökade Amazon sin onlineshopping och 1996 uppstod eBay

    Tillväxt

    Majoriteten av de tidigaste onlineshopparna var unga utbildade män som var bekanta med datorteknik, men 2001 utgjorde kvinnor 52,8 procent av onlinebefolkningen. Online shopping hade fångat allmänhetens uppmärksamhet 1999, och både nystartade företag och välkända återförsäljare lanserade webbplatser som erbjuder deras produkter. Under julhandelssäsongen 1999, när många konsumenter försökte handla online för första gången, fann sig återförsäljare oförberedda på att behandla och skicka sina beställningar effektivt. Onlineåterförsäljare förbättrade sin kundservice och fraktbolag som FedEx och UPS utökade sina aktiviteter för att möta den växande trafiken. I december 2008 kunde många näthandlare öka sin försäljning genom att erbjuda garanterad leverans över natten till kunderna i sista minuten på julafton

    Entusiasm över potentialen för onlinehandel ledde till orealistiska affärsförväntningar under "dot.com-bubblan" 1999–2001. Nystartade företag försökte sälja produkter som mat och hundmat över Internet utan att ta hänsyn till de oöverkomliga kostnaderna för att underhålla varuhus och leveranssystem. Däremot kunde företag med etablerade butiker och säljare av specialvaror utöka sin kundbas genom att använda den infrastruktur de redan hade på plats

    Kunder

    Onlineshopping kräver tillgång till en dator och någon form av betalning såsom bankkonto och betalkort, kreditkort eller Paypal-konto. Enligt forskning som hittats i Journal of Electronic Commerce, ju högre utbildningsnivå, inkomst och yrke hushållschefen har, desto gynnsammare är uppfattningen om köp utanför butik. Ökad exponering för teknik ökar sannolikheten för att utveckla gynnsamma attityder till nya shoppingkanaler. Nätshoppare tillhör med största sannolikhet medel- och överklassen, men i takt med att teknikens tillväxt har gjort datorer billigare och mer tillgängliga för fler och ökat enkelheten att ansluta till Internet, har kundbasen utökats

    Onlineshoppingens popularitet är ett globalt fenomen. Undersökningar av internetanvändare har visat att 99 procent av sydkoreanska internetanvändare har handlat online, tätt följt av 97 procent av internetanvändarna i Tyskland, Japan och Storbritannien. 94 procent av internetanvändarna i USA rapporterade att de hade köpt något online. Att använda ett kreditkort för att köpa varor online är särskilt tilltalande för konsumenter på nya marknader som inte enkelt kan hitta eller köpa varor de vill ha i lokala butiker