8 företag

Djuraffärer

...

    Djuraffärer

    Liksom människor har husdjur sina egna behov. Som människor vill din hund eller katt ha mat av god kvalitet. Men varje djur är annorlunda - katten vill ha ett klostativ, din hund vill ha en säng, en filt och ett ben. Kaninen, hamstern och fågeln vill ha en ren och stor bur, fisken i akvariet behöver växter och platser att gömma sig. Eller kanske du bara vill ge ditt husdjur en godbit eller leksak?


    Djuraffärer

    Oavsett vad ditt husdjur behöver eller vill, kan det hittas i en djuraffär. Men vilken djuraffär ska du vända dig till för ett brett urval? Vilken är billigast? Vem säljer de bästa produkterna och erbjuder de bästa råden och servicen? Vi har gjort en översikt över alla djuraffärer. För att hjälpa dig med ditt val har kunderna delat erfarenheter, åsikter och recensioner. Har du några personliga erfarenheter? Lämna gärna din egen recension här hos oss på ReviewsBird!

    Trender

    En stor andel människor som handlar online använder en sökmotor för att hitta det de letar efter, medan andra hittar webbplatser från mun till mun. Många kunder svarar på specialerbjudanden i e-post och annonser eller hittar en handlare via en prisjämförelsewebbplats.

    Förtroende är en viktig faktor för att välja en online-handlare. Sextio procent av online-shoppare som har en bra första upplevelse med en viss webbplats återvänder till den webbplatsen för att köpa mer. En etablerad återförsäljare med ett välkänt varumärke är mer sannolikt att lita på än en okänd köpman.

    Böcker och musik är de mest populära onlineköpen, följt av kläder och accessoarer, skor, videor och DVD-skivor, spel, flygbiljetter och elektronisk utrustning. Kosmetika, näringsprodukter och livsmedel köps alltmer online. Ungefär en fjärdedel av resenärerna köper sina flygbiljetter online eftersom det är ett snabbt och enkelt sätt att jämföra flyg och göra ett köp.

    Många framgångsrika rent virtuella företag hanterar digitala produkter (inklusive informationslagring, hämtning och modifiering), musik, film, kontorsmaterial, utbildning, kommunikation, programvara, fotografering och finansiella transaktioner. Exempel på denna typ av verksamhet inkluderar: Google, eBay och Paypal. Ett stort antal framgångsrika marknadsförare, inklusive flera säljare på eBay, använder Drop shipping eller affiliate-marknadsföringstekniker för att underlätta transaktioner med materiella varor utan att ha ett riktigt lager. Exempel inkluderar många säljare på eBay.

    Fysiska återförsäljare använder ofta sina online-shoppingwebbplatser för att öka försäljningen både online och i sina butiker genom att publicera information i butiken online och genom att erbjuda gratis tillägg som batterier eller tillbehör till kunder som undersöker produkter på sina webbplatser.

    Bedrägerier och säkerhetsproblem

    Online-shoppare har en högre risk att bli lurade av en köpman eftersom de inte kan fysiskt undersöka varor innan de köper dem. Oärliga säljare accepterar ibland betalning för en beställning och skickar aldrig varan. De flesta kreditkortstjänster erbjuder skydd mot denna typ av bedrägeri. Säljare riskerar också förluster från inköp som görs med stulna kreditkort eller bedrägligt avslag på onlineköp.

    SSL-kryptering (Secure Sockets Layer) förhindrar att kreditkortsnummer fångas upp under överföring mellan konsumenten och handlaren. Identitetsstöld är fortfarande ett problem för konsumenter om hackare bryter sig in på en handlares webbplats och stjäl namn, adresser och kreditkortsnummer. Datasäkerhet är ett stort problem för handlare och leverantörer av e-handelstjänster, som implementerar motåtgärder som brandväggar och antivirusprogram för att skydda sina nätverk.

    Nätfiske, där konsumenter luras att tro att de har att göra med en ansedd återförsäljare och manipuleras till att tillhandahålla privat information till en skadlig part, är en annan fara. Denial of service-attacker är en mindre risk för handlare, liksom server- och nätverksavbrott.

    Konsumenterna kan skydda sig när de använder e-handlartjänster på flera sätt:

    • Använda välkända butiker, se till att det finns omfattande kontaktinformation på webbplatsen innan tjänsten tas i bruk och lista om återförsäljaren har registrerat sig för branschövervakningsprogram som förtroendemärke eller förtroendeförsegling.
    • Säkerställa att återförsäljaren har publicerat en sekretesspolicy som säger att den inte kommer att dela privat information med andra utan samtycke.
    • Säkerställa att leverantörsadressen är skyddad med SSL (se ovan) när du anger kreditkortsinformation. Webbadressen på skärmen för att ange kreditkortsinformation bör börja med "HTTPS".
    • Använda starka lösenord, som inte innehåller personlig information som namn eller födelsedatum.
    • Läsa oberoende konsumentrecensioner av personliga erfarenheter av ett företag eller en produkt. Dessa kan ofta hittas genom att ange företagsnamnet i en sökmotor.
    • Bekräftelse på att specialerbjudanden i epost eller onlineannonsering är äkta genom att gå direkt till återförsäljarens webbplats.

    De flesta företag erbjuder fraktförsäkring i händelse av att en produkt går förlorad eller skadas; Om en vara är särskilt värdefull måste kunden bekräfta att den är försäkrad.

    Privat

    Sekretess är viktigt för vissa konsumenter. Jurisdiktioner har olika lagar om konsumenternas integritet och olika nivåer av verkställighet. Många konsumenter vill undvika skräppost och telemarketing, vilket kan bero på att man tillhandahåller kontaktinformation till en onlinehandlare. De flesta handlare lovar att inte använda konsumentinformation för dessa ändamål eller att erbjuda en mekanism för att välja bort sådana kontakter.

    Butiker samlar också in konsumentinformation. Vissa ber om adresser och telefonnummer i kassan, även om konsumenterna kan vägra att avslöja det. Större företag använder ibland adressinformationen kodad på konsumenternas kreditkort för att lägga till den i en katalogutskickslista.