7 företag

Barn & Baby

...

    Barn & Baby

    Vi har gjort en översikt över alla företag som erbjuder gåvor, leksaker eller förnödenheter till barn och spädbarn. Babykläder, gosedjur, dataspel, dockor, barnvagnar, lego, ja – allt du kan tänka dig! Allt du hittar i butikerna finns också på nätet. Men hur bra är nätbutikerna? Håller baby- och barnbutiker vad de lovar? Läs och skriv recensioner här på ReviewsBird för att underlätta för dig själv och andra!

    Följ online-återförsäljare på sociala medier

    Online-återförsäljare marknadsför ofta sin försäljning och rabatterade artiklar på Facebook, Instagram och andra sociala mediekanaler. Om du följer några av dina favoritföretag på sociala medier kan du vara en av de första som ser och köper de senaste erbjudandena.

    Använda pengarbesparande appar eller plugin-program

    Det finns ingen brist på appar eller plugin-program som gör att du kan spara pengar online utan krångel. Några exempel är Honey, Swagbucks, Capital One Shopping och Rakuten. Du kan också leta efter kupongkoder online på webbplatser som RetailMeNot.com och Coupons.com.

    Hur får du tillbaka dina pengar från ett onlineköp?

    Denna process varierar från återförsäljare till återförsäljare. Vissa kanske vill återbetala dina pengar automatiskt när du rapporterar ett problem med ditt köp; andra kan kräva att du returnerar produkten först. Du kanske inte kan få tillbaka dina pengar alls, särskilt om det är efter återförsäljarens returperiod. Om du köper något som kanske inte fungerar för dig, till exempel kläder, kontrollera återförsäljarens återbetalningspolicy innan du köper.

    Hur har internet förändrat shoppingen?

    Internet har helt förändrat shoppingupplevelsen. Människor har tillgång till produkter från hela världen. Betalningar är omedelbara och rekommendationerna är skräddarsydda för dina shopping- och surfvanor. Fysiska återförsäljare har varit tvungna att svara genom att lansera webbplatser och förbättra sin personliga kundupplevelse.


    Barn & Baby

    Hittar du billiga blöjor är det viktigt att du kontrollerar om butiken håller leveranstiden. Och även hur de hanterar garantin på till exempel en radiostyrd bil. Du kan läsa allt om detta här. Kunder som har varit där innan du har delat sina negativa och positiva recensioner om det företag du är intresserad av. På så sätt vet du var du ska beställa för att få det du betalar för.

    E-handel (eller elektronisk handel) är köp och försäljning av varor eller tjänster på Internet. Den innehåller ett brett utbud av data, system och verktyg för online-köpare och säljare, inklusive mobil shopping och online betalningskryptering.

    De flesta företag med online-närvaro använder en onlinebutik och / eller plattform för att genomföra e-handelsmarknadsföring och försäljningsaktiviteter och för att övervaka logistik och uppfyllande.

    Enligt eMarketer kommer den globala detaljhandeln av e-handel år 2022 att överstiga 5 biljoner USD för första gången, vilket motsvarar mer än en femtedel av den totala detaljhandeln. Och år 2025 kommer den totala konsumtionen att överstiga 7 biljoner dollar trots att tillväxten avtar.

    För att fullt ut förstå e-handel, låt oss ta en titt på dess historia, tillväxt och inverkan på näringslivet. Vi kommer också att diskutera några fördelar och nackdelar med e-handel, liksom förutsägelser för framtiden. För mer expertinsikter på språng, kolla in vår ljudserie varannan vecka, Make it Big Podcast, där globala tankeledare diskuterar allt som har att göra med e-handel - från branschnyheter och trender till tillväxtstrategier och framgångshistorier.

    För många återförsäljare kan tillväxten av e-handel utöka deras varumärkes räckvidd och positivt påverka deras resultat. Men återförsäljare som har varit långsamma att omfamna onlinemarknaden är de som står inför de största utmaningarna.

    I februari 2019 överträffade onlineförsäljningen för första gången vanliga varuhus, inklusive varuhus, lagerklubbar och supercenter. Och eftersom Amazon Prime tog bort fraktkostnaden är fler konsumenter bekväma med online-shopping - vilket innebär att större återförsäljare inte har något annat val än att bli digitala.

    E-handel hjälper småföretag att sälja direkt till kunder

    För många småföretag kan e-handelsanpassning vara en långsam process. Men de som omfamnar det kan tycka att e-handel kan öppna dörrar till nya möjligheter. Långsamt lanserar småföretagare e-handelsbutiker och diversifierar sina erbjudanden, når fler kunder och bättre tillmötesgående dem som föredrar online / mobil shopping. Men med e-handelsförsäljning som växer år efter år och ett av fyra småföretag som fortfarande saknar en onlinebutik, finns det fortfarande ett utmärkt tillfälle för företagare att få en konkurrensfördel och utöka sina företag online.

    B2B-företag börjar erbjuda B2C-liknande online-beställningsupplevelser

    Med 90% av B2B-kunderna som förväntar sig B2C-liknande digitala upplevelser måste B2B-företag arbeta för att förbättra sina kundupplevelser online för att komma ikapp B2C-företag. Detta inkluderar att skapa en flerkanalsupplevelse med flera kontaktpunkter och använda data för att skapa personliga relationer med kunder.

    E-handelslösningar kan möjliggöra självbetjäning, ge mer användarvänliga prisjämförelseplattformar och även hjälpa B2B-varumärken att upprätthålla relationer med köpare.

    Framväxten av e-handelsmarknader

    Online-marknadsplatser har ökat sedan mitten av 1990-talet med lanseringen av jättar vi känner idag, som Amazon, Alibaba och andra. Amazon, i synnerhet, är känt för sin unika tillväxtstrategi som har hjälpt dem att uppnå massadoption och rekordförsäljning. Genom att erbjuda ett brett urval och extrem bekvämlighet till kunderna har de snabbt kunnat skala upp genom innovation och optimering på språng. Men Amazon gör det inte ensam. Under fjärde kvartalet 2021 såldes 56% av Amazons betalda enheter av tredjepartssäljare (dvs inte Amazon).

    Supply chain management har utvecklats

    Undersökningsdata visar att en av e-handelns viktigaste influenser på supply chain management är att den förkortar produktlivscyklerna. Som ett resultat kan tillverkare presentera djupare och bredare sortiment som en buffert mot priserosion. Men det innebär också att lager kan se större mängder lager in och ut ur sina anläggningar.

    Som svar kan butiksinnehavare erbjuda följande mervärdestjänster för att göra e-handelsverksamheten mer sömlös och effektiv:

    • Separation av lager / lager för online kontra detaljhandel: Beräkna prognoser och fyll på lager separat för online och i butik för att uppnå mer exakta resultat.
    • Olika pakettjänster: Att välja rätt pickand-pack-programvara kan hjälpa företag att skicka beställningar snabbt och exakt.
    • Lager/logistikinspektionen: Att följa metodtips för lagerhantering är nyckeln till att hantera lagernivåer.

    Nya jobb skapas

    Sysselsättningen inom e-handeln förväntas öka med 32 % under 2022, vilket överskuggar den tillväxt på 28 % som dokumenterades 2021.

    Dessutom, enligt US Bureau of Labor Statistics, förväntas datorjobb öka med 13.4% under decenniet 2020-30 - vilket är 5.7 procentenheter snabbare än genomsnittet på 7.7% för alla yrken.

    Kunderna agerar annorlunda

    E-handel revolutionerar hur moderna konsumenter handlar. Idag vet vi att det finns minst 2.14 miljarder digitala köpare, vilket är 27.6% av de 7.74 miljarder människorna i världen. Och år 2025 räknar Statista med att det kommer att finnas 291.2 miljoner online-köpare bara i USA.