Erfarenheter
Varför tycker vi att kundupplevelser är viktiga och varför ska du välja ReviewsBird?
Vi står på kundernas sida när vi tänker på företag och hur de hanterar sina kunders förväntningar. Transparens och tydlighet är nyckeln till att leverera en bra produkt eller tjänst. Man kan lyssna på oändliga löften och garantier, men är det alltid så enligt tidigare kunder? Vi anser att alla värdiga företag ska stå för vad de hävdar och lovar. Om ett företag håller vad de lovar och tar väl hand om sina kunder bör det definitivt nämnas i ReviewsBird. På så sätt kommer bra företag att få den mest värdefulla reklam och stolt visa upp sina nöjda kunder. Och det är så vi får bra och starka företag med rätt att existera och glädjer alla kunder som väljer dem.
Är recensionerna på ReviewsBird skrivna av riktiga kunder?
Absolut! 90 % av våra recensioner är garanterat äkta. Men hur är det med de återstående 10%? Vi arbetar på ett sådant sätt att om vi har tvivel om äktheten av en recension, kommer vi att undersöka den mer djupgående och ta bort den från våra sidor. Det är tyvärr så att ibland recensioner som är tänkta att vara till hjälp och användbara istället används för att smutskasta företag utan någon speciell anledning. För att bekämpa detta använder vi oss av avancerad programvara som fungerar med bland annat IP-adresser, mejlbekräftelser med mera. På så sätt kan vi ta reda på var en recension kommer ifrån och om vi kan lita på dem.
Är ReviewsBird oberoende?
Ja, vi är 100 % oberoende. Vi bestämde oss för att skapa denna hemsida efter att vi själva har haft dåliga erfarenheter av vissa företag, där vårt förtroende som kunder har tagits tillvara. Vi var frustrerade över att det inte fanns någonstans att rikta våra klagomål och kritik. Vårt mål är inte att sätta företag i ett positivt eller negativt ljus, främja eller skämma ut dem. Allt vi vill är att skapa en plattform där både bra och dålig feedback om företag är rättvis och de bra företagen uppmärksammas och belönas för sina insatser.
Kommer företag med dåliga recensioner att få en chans att förbättra sig?
I den perfekta världen skulle alla företag vara pålitliga och transparenta med sina kunder och hålla de löften de ger dem. Positiv feedback från nöjda kunder som haft en bra erfarenhet av ett företag är den allra bästa reklam ett företag kan få för sina produkter och tjänster. Samma sak händer med de negativa recensionerna, då våra recensioner är skrivna av riktiga kunder som redan har haft en upplevelse med företaget de väljer att skriva om, de är precis som du och har ingen anledning att försköna saker eller rekommendera tjänster de inte gör. som att de bara vill ha dina ärliga åsikter.
Vi på ReviewsBird bryr oss om detta eftersom vi vill att företagen håller vad de lovar och fortsätter med detta. Om de har gjort misstag eller behandlat sina kunder orättvist kommer de att ha en chans att titta djupare in i situationen och lösa den. Om en negativ recension är motiverad kommer vi att behålla den på våra sidor och om möjligt upprättar vi kontakt mellan kunden och företaget. Det är inte alltid möjligt, men på så sätt får företaget en chans att rätta till situationen, kanske kan de bestrida klagomålet och förklara varför omnämnandet är orättvist eller så kan de göra gott med kunden och rätta till sitt misstag. Vi bryr oss om alla situationer och följer upp med kunden angående lösningen på problemet, kunden kan välja att få sin recension borttagen eller lägga till en fotnot.