Tjänster

Tjänster
Nästan alla typer av tjänstebaserade företag verkar på en konkurrensutsatt marknad. Att hitta sätt att fånga ditt segment av den lokala marknaden är avgörande för framgång. Serviceföretagare som förstår dessa prioriteringar är mer benägna att vara ledare inom sitt område.
Sättet som människor gör hänvisningar på kan ha förändrats, men det är fortfarande det bästa sättet att utveckla en tjänsteverksamhet. Idag är digital mun till mun ett av de vanligaste sätten för dina kunder att dela din information med vänner. Du kan skicka länken till din webbplats via en digital messenger eller bjuda in vänner att följa din Facebook-sida, Twitter-konto eller Pinterest-tavla. Framgångsrika tjänsteföretag är lätta att hitta på flera plattformar, inklusive sociala medier, Google Maps och Apple Maps.
Vem som helst kan påstå sig ha bra kundservice, men det är inte alltid lätt att leva upp till det påståendet. Det börjar med att utbilda dina anställda på lämpligt sätt och hålla dem ansvariga för dina standarder. Ett av de bästa sätten att säkerställa att dina anställda lever upp till dina förväntningar är att fråga dina kunder. Detta kan göras med ett uppföljningsbrev, telefonsamtal eller mejlundersökning där du frågar dina anställda om specifika kundservicestandarder du vill att de ska uppfylla.
Ett annat sätt att vinna på kundtjänstfronten är att lyssna på kundförslag. Att ändra några detaljer om hur du arbetar kan ha minimala kostnader och hög avkastning. Att visa respekt för kundernas egendom när man arbetar i deras hem eller företag är en av de saker som kan ge stora fördelar. Lämnar dina anställda något skräp eller städar de upp ordentligt innan de lämnar? Denna information kan göra skillnaden mellan att kunder ringer dig igen eller lämnar ditt namn vidare till vänner.
Det kommer alltid att finnas situationer där du hamnar efter schemat eller drar på dig oväntade kostnader för att utföra ett jobb på rätt sätt. Inga kunder vill höra att du inte följer schemat eller budgeten, men det finns något de hatar ännu mer: bristande kommunikation i dessa situationer. Om du är försenad med en deadline eller inte kan slutföra projektet som utlovat, meddela kunden så snart som möjligt. Gör samma sak mot extra kostnad. Tid och pengar - båda är värdefulla varor för genomsnittskonsumenten.
De flesta tjänsteföretag kräver interaktion mellan kunder och anställda. Det betyder att personlighet och karaktär är viktiga faktorer att tänka på när man anställer medarbetare. En person kan vara väldigt skicklig på sitt jobb och ändå vara dålig för verksamheten om de inte behandlar dina kunder med respekt. En servicemedarbetare som är skicklig på sitt jobb men använder glåpord inför kundens små barn skickar ett negativt besked genom det lokala ryktesbruket på nolltid.
Ibland är det bäst för dem eller för ditt företag att säga nej till din kund. Kunden har inte alltid rätt. Du är experten på den tjänst du tillhandahåller. Det är din uppgift att artigt informera din kund om varför du gör saker annorlunda än dina konkurrenter och tar olika priser. Om kunden behöver lära sig av en negativ upplevelse med en annan leverantör, låt dem. Smarta företagare ger inte upp sin integritet eller värde för att tillfredsställa en kund.
När ditt företag går så bra som du skulle vilja är det lätt att bli självbelåten. Gå inte i denna fälla. Även de mest lojala kunderna kan säga upp eller byta leverantör. Se till att din kundtjänst alltid är uppdaterad och sluta aldrig leta efter nya kunder.
Ett serviceföretag som inte fokuserar på dessa sju nyckelpunkter kommer att ha svårt att hålla sig flytande och kommer alltid att kämpa för att behålla eller hitta kunder. De som förstår och praktiserar de värderingar som anges här kommer att finna all framgång och tillväxt som är möjlig i dagens högt värderade tjänstebranscher.
ReviewsBird har på denna sida samlat ett antal tjänsteföretag, som kunder har gett sin åsikt omking.

Är du ute efter att ta din hälsa till nästa steg? Vem vill egentligen inte må bra och leva ett långt och lyckligt liv. K...

Säg det med blommor! Vi tror att de allra flesta tycker om blommor. Sedan urminnes tider har vi gett blommor till våra nära och k&a...

Företagande är något som kan vara både roligt man samtidigt stressigt, och då kan det vara bra att få lite hj&aum...

Att ha låga järnvärden eller brist på någon vitamin eller mineral är otroligt vanligt, men hur ska man veta om man...

VPN är kort och gott förkortningen av Virtuellt Privat Nätverk. Att använda en VPN-tjänst som konsument gör att din i...

International Open Academy grundades 2015 och har sitt huvudkontor i Dublin, Irland. Företaget är ledande inom kurser och inlärning ...

Gillar du att sätta dig in i statistik eller har du användning av att kolla upp företagsinfo med jämna mellanrum. I Sverige &au...

Hösten är snart här! Årstiden när lässtunderna blir allt fler och mysigare. Du har väl inte missat att du kan h...

Har du hört talas om Orbitly? Företaget som hjälper dig att hitta profiler och e-postadresser på bara några sekunder? Om...

Är man en influenser, youtuber eller en videredigerare vet man just hur svårt och tråkigt det kan vara att redigera en video och o...

Skulle du vilja skriva ut något i 3D men har inte en egen 3D skrivare? Inga problem! Det finns några företag som kan hjälpa d...

Är ni ett företag som behöver hjälp med att effektivisera ert finansiella arbete? Lägger ni ner ganska mycket tid på...

Vardagen flyter på lättare när man har något att se fram emot. När biljetten är bokad och klar är manegen krat...

Har du hört talas om Tuya? Tuya är ett ledande teknikföretag som satsat på smarta lösningar världen över. Har d...

Vill du lagra ditt bagage? Kolla då in Radical Storage som har lagringsplatser i över 500 städer och fortsätter bara att v&aum...

Datavetenskap är ett av de mest efterfrågade och snabbväxande yrken just nu. Men behöver man verkligen åka tillbaka till...

Nätbaserad verksamhet kan kännas abstrakt och svårbegripligt för många företagare. Datakunskap är inte så...

Om man ska anställa en ny person på sitt företag är bland det viktigaste att man ska kunna lite på hen. Man vill kanske ...

Varför ta ett flyg när man kan ta en buss? Det är det som många börjar tänka på nu när man märker hu...

Hund och katt, två av de absolut vanligaste husdjuren vi har i Sverige och andra delar av världen. Att ha ett gosigt husdjur är bla...

Enkäter på internet. Det är ett roligt och nyttigt sätt att tjäna extra pengar och andra belöningar p...

Oftast när man har ett hus eller lägenhet gör man sitt bästa för att hålla det rent och organiserad. Men man tä...

Nuförtiden är vi nästan helt beroende av teknologi. Men det är faktiskt helt okej! Teknologi har hjälpt att förbä...

Nuförtiden finns det nästan ingenting som man inte kan hitta eller köpa via internet. Man kan köpa bilar, köpa mat, eller ...

Vad gör man när man har glömt att det är någons födelsedag? Kanske har du även något kalas som du blev in...

Vill du som liten eller stor kund på marknaden hitta din plats på internet? Om du drömmer om att driva ditt egna företag elle...

Varje år är det över 150 000 svenskar som hyr ut sina bostäder i andra hand. Det här är ett bra sätt f&oum...

Industia startade sin webbutik 2016, men företaget har över 35 års erfarenhet av försäljning inom industrin. Bolaget &aum...

Söker du de bästa växterna i din stad? Att hitta blommor till ett förmånligt pris som samtidigt inte erbjuds till en...

Det är viktigt att ha ett säkert hem. Vi vill att vår bostad ska vara en trygg hamn för människor, husdjur och tillh...