19 företag

Övriga Tjänster

...

    Övriga Tjänster

    För denna kategori har vi skapat en lista över företag som erbjuder tjänster inom olika områden. En tjänst är helt enkelt en transaktion där de icke-fysiska varorna levereras av säljaren till köparen. När vi pratar om service generellt handlar det oftast om processerna och inte fysiska produkter.

    Service har alltid varit en immateriell del av ekonomin. Den finns i princip bara när leverantören levererar den och kunden konsumerar den. Den kan inte heller transportera eller lagra service någonstans. Tjänsten har vanligtvis fem väsentliga funktioner: Det är inte en fysisk produkt som kunderna kan röra eller hantera. Tjänsten kan varken transporteras eller produceras. Det går inte att spara tjänsten för vidare användning och när leverantören tillhandahåller tjänsten försvinner den oåterkalleligt. Det finns inte heller något avstånd mellan produktion och konsumtion av tjänster. Leverantören tillhandahåller tjänsten vid överenskommen tid. Varje enskilt tjänsteutförande är unikt, även om flera kunder kräver samma tjänst. Det är också så att vissa typer av tjänster måste involvera både konsumenten och tjänsteleverantören, till exempel måste den ha närvaro av kunden och frisören vid en klippning. Det ska också sägas att vi förutom den grundläggande skillnaden har andra faktorer som kan hjälpa till att skilja på varor och tjänster.

    Äganderätt

    När kunden efterfrågar en tjänst innebär det naturligtvis inte att fastigheten överlåts till slutkunden. Köper du till exempel en flygbiljett får du färdtjänsten och den upphör naturligtvis när du kommer till din slutdestination. Planet och alla anställda som arbetar på det är inte ditt. Det är inte samma sak som egenskaperna hos varorna du köper. Till exempel, som när du köper en bil, är fordonet nu ditt och du kan använda det när du vill.

    Kundengagemang

    Det kräver mer kundmedverkan i tjänsten än i produkten, för om det inte finns någon kundmedverkan kan tjänsten inte tillhandahållas. Det kan vara svårare att bedöma kvaliteten på tjänsterna då kvaliteten varierar från gång till gång beroende på vem som tillhandahåller tjänsten och under vilken typ av situation. Om vi ​​tänker på kvaliteten på en viss produkt jämfört med tjänster så är det stor skillnad då samma produkter produceras på samma sätt och oftast har identisk kvalitet. Samma tjänster betyder inte identisk kvalitet. Tjänster kräver ofta mycket manuellt arbete, så kvaliteten kan variera varje gång. Det beror också på känslan och förväntningarna hos varje enskild kund. Du är till exempel nöjd med frisörens klippning, men det betyder inte att du får samma resultat på en annan frisörsalong för samma klippning.


    Övriga Tjänster

    Det kräver att kunder finns på leveransplatsen för att uppleva tjänsten. I den här typen av tjänster kan vi också dela upp i två typer, på samma sätt som tjänsten tillhandahålls av människor till personer som sjukvård, restauranger och salonger. Dessutom tillhandahålls vissa typer av tjänster av människor för varor eller varor som transporter.

    Besittande

    Kundens närvaro krävs inte, men hans fysiska ägodel eller egendom måste deponeras för service. Till exempel om kunden har en mobiltelefon som behöver repareras. De går till affären och lämnar den där och kommer tillbaka för att hämta den om några dagar. De behöver inte vara närvarande under reparationen.Denna typ av service innebär att tjänstebearbetning sker där information bearbetas och ingen annan bearbetning är inblandad. Om en kund önskar sätta in kontanter på en annans konto, efter givna instruktioner, innebär processen nödvändig informationsbehandling för att säkerställa överföringen av pengar på korrekt sätt. Endast information krävs. Exempel på informationsbehandlingstjänster är försäkring, bank och konsultverksamhet, programmering, webbutveckling. Med användningen av internet idag blir informationsbehandling en stor affär.

    Tjänster riktade till människors sinnen

    Dessa typer av tjänster påverkar direkt Tjänster som säljs genom att påverka människors kreativitet klassificeras i människors sinnen. Det kan vara utbildning, teatrar och informationstjänster. Erbjudandet består av en fysisk produkt som åtföljs av en eller flera tjänster. Till exempel, förutom att sälja en bil, erbjuder butiken även reparationer, underhåll, garantiuppfyllelse och andra tjänster tillsammans med sina bilar.

    Ren service

    I den här typen av tjänster tillhandahåller arbetsgivare eller anställda service för direktkontakt med kunder, till exempel på sjukvårdsinrättningar eller institutioner, och erbjuder personlig service eller banktjänst.

    Det första steget i en servicerevision är att skapa en bild av den tjänst ditt företag vill uppnå. De anställda som är associerade med organisationen bör förstå och förstå organisationens mål och mål. Genom att känna till tjänstevisionen kommer de att kunna skriva sitt ansvar för att hjälpa företaget att uppnå denna vision. Medarbetarna är organisationens ansikte utåt. När de kommunicerar med kunderna måste de visa kärnan i företagets servicevision och se till att ansiktet är korrekt representerat.

    Kvalificering för tjänster

    Det kräver att du t.ex., är det rätta valet från anställningsprocessen. Anställda måste ha en lämplig uppsättning kompetenser som uppfyller organisationens mål och bidra till att bilda ett starkt nätverk för att ge service till kunder. Att ha rätt attityd och personlighet är något företag inte kan utveckla hos anställda, så de bör ta hand om dessa saker i anställningsprocessen. Att interagera med kunder och tillhandahålla tjänster är en konst mer än en vetenskap och alla kan inte uppnå det.

    Utvärdering av kundbehov

    Vissa företag misslyckas och slösar bort sin värdefulla tid på att skapa tjänster som de tror att kunderna vill ha. Den kritiska delen är att veta vad kunden behöver och sätta det i synk med organisationens vision och mission. Hur känner du till kundens förväntningar? Att ta deras feedback är det första steget till att förstå och bestämma vad de vill ha. Utvecklingen av sådana återkopplingsformulär och frågeformulär är otroligt viktigt och bör fokusera på de frågor som behöver besvaras av kunderna.

    Oavsett om du söker hjälp till ditt företag, hushåll eller något annat så finns det ett stort antal företag som kan hjälpa dig med precis det du behöver. För att välja rätt bland alla företag – läs recensioner och ta del av tidigare kunders verkliga upplevelser och recensioner.