0 företag

Presentbutiker

...

    Presentbutiker

    Oavsett om det är en födelsedag, ett bröllop eller en annan fest som pågår: Som gäst kommer du naturligtvis att ge en fin och uppskattad present. Genom att ge en uppskattad gåva gör du inte bara andra glada, utan du ser också till att du har en bra relation med mottagaren om de gillar din gåva. Gåvor finns i alla former och storlekar, och det finns många företag och butiker som säljer den perfekta presenten.

    Småföretag som tar kundens synvinkel är kundfokuserade. Det innebär att de har kunden i åtanke när de utvecklar sina produkter och tjänster. Marknadsförare gör det också enklare eller bekvämare för kunderna att beställa. Kunderna måste vara nöjda med sina köpbeslut, annars kan de börja köpa konkurrenskraftiga produkter. Därför försöker företagare att ge alla kunder en positiv shopping- eller köpupplevelse.

    Produktval

    En kundfokuserad strategi innehåller produkter som kunderna vill ha. Produktutbudet inkluderar också funktioner, storlekar, stilar, dofter, smaker och andra aspekter av produkterna, eftersom kunderna ofta har olika preferenser. Företag behöver veta hur man korrekt identifierar nyckelkunder och segment för att vara kundfokuserade, enligt "Business Knowledge Source" online. Vissa kunder kanske vill ha produkter av högre kvalitet. Andra kan vara mer priskänsliga. Marknadsförare måste bestämma acceptabla prisklasser för kunder som är priskänsliga. Småföretag genomför ofta kundundersökningar för att fastställa både produkt- och prispreferenser bland kunderna.

    Annonsering

    Småföretag måste också ta hänsyn till kundens synvinkel när de annonserar. De måste tillhandahålla lämpliga meddelanden för att få sitt intresse och uppmuntra dem att köpa sina produkter. Marknadsförare behöver också veta vilka typer av publikationer deras kunder läser för att nå dem. Inte alla kunder är enskilda konsumenter. Företag är också kunder som köper olika tjänster. Och företagare och chefer läser olika typer av publikationer. Till exempel kan chefer för konsumentprodukter läsa ämnespublikationer som "Advertising Age" och "Businessweek".


    Presentbutiker

    Alla företag som letar efter marknadsundersökningsdata kommer sannolikt att förvandlas till MR någon gång eftersom MR driver en av de största konsumentundersökningarna varje år. Även om MR har enorm popularitet inom reklam- och marknadsföringsbranschen finns det andra alternativ. Dessutom kan data från MR eller en enda källa inte innehålla en hel marknadsplan.

    Identifiering

    MRI hänvisar till reklamföretaget Mediamark Research and Intelligence. År 2010 döpte MRI om sig till GfK MRI för att hjälpa kunderna att skapa en bättre koppling till GfK - MRI: s moderbolag. MR samlar främst in åsikter om tidningar med mer än 50 läsare. Men MR bedriver forskning genom alla typer av medier, inklusive internet.

    Undersökning av den amerikanska konsumenten

    De flesta av MRI: s data kommer från deras årliga "Survey of the American Consumer." MR samlar in data för denna studie genom personliga intervjuer av 26 000 konsumenter om deras livsstil, attityd och användning av över 6 000 produkter i 550 kategorier. Slumpmässigt urval av hushåll minskar bias och tillåter MR att extrapolera data om några tusen konsumenter för att representera flera hundra miljoner amerikaner, enligt GfK Group.

    Betydelsen av marknadsundersökningar

    Genomförande av marknadsundersökningar hjälper företagare att förstå vilka kunder som kan köpa deras produkt. Dåligt gjord forskning, som att bara fråga familj och vänner, kan ge ett företag fel intryck av sin kundkrets och styra företaget i fel riktning. MRI: s data avslöjar ibland överraskande egenskaper hos tidningsläsare. Till exempel fann 2010 Survey of the American Consumer att hushåll som tjänar mer än 250 000 dollar per år listade "The New Yorker" som sin favorittidning. Men dessa rika hushåll spenderar mer tid på att läsa "The Costco Connection" och "People".

    Tankar

    Entreprenörer bör inte enbart förlita sig på MR-data för marknadsundersökningar. Att granska data från andra marknadsundersökningsföretag, som Mendelsohn Media Research, kan ge en bredare bild av en målgrupp. Företag bör också fokusera på psykoanalytiska data, såsom konsumenternas utgiftsvanor, för att slutföra en marknadsplan. MRI erbjuder anpassade marknadsföringslösningar som går utöver att göra undersökningar. Till exempel kan MR begränsa stora listor över potentiella köpare till dem som mest sannolikt kommer att svara på ett meddelande.

    Nyfiken på var du hittar de bästa gåvorna? Eller den perfekta julklappen? Vi här på ReviewsBird har gjort en översikt över alla företag som säljer gåvor. Läs recensioner, åsikter, erfarenheter och klagomål för att hitta den bästa butiken eller onlinebutiken för gåvor.