0 företag

Övrigt

ReviewsBird

Övrigt

Övrigt är en kategori där ett brett utbud av företag ingår. Om du vill göra en välgörenhetsdonation eller spendera lite tid på volontärarbete kan vi ansluta dig till några goda orsaker och välgörenhetsorganisationer. Kanske vill du köpa någon en gåva? Varför inte ta en titt på våra presentbutiker? Om du vill att gåvan ska vara blommor har vi alternativ för dig att söka efter blomsterhandlare. Kanske vill du lära dig en ny färdighet. Om du gör det, se till att kolla in alla våra kurser! Det har aldrig varit lättare att hitta rätt plats att satsa på och potentiellt vinna lite pengar. Du kan läsa recensioner om alla bookmakers på vår hemsida ReviewsBird och hitta den som du tror kommer att ge dig den bästa chansen att tjäna pengar.

Marknadssegmentering är en integrerad del av ett företags marknadsföringsstrategi. Det är processen att bryta ner en större målmarknad i mindre, mer homogena kundgrupper som du mer effektivt kan marknadsföra till. Både konsumentorienterade och affärsorienterade företag bör segmentera kunder med hjälp av en av flera gemensamma metoder.

Demografisk marknadssegmentering

Demografisk marknadssegmentering är en av de vanligaste metoderna för segmentering av marknader. Med denna strategi delar ett företag helt enkelt upp den större marknaden i grupper baserat på flera definierade egenskaper. Ålder, ras, kön, civilstånd, yrke, utbildning och inkomst är bland de allmänt betraktade demografiska segmenteringsegenskaperna. Som ett enkelt exempel på användning kommer ett företag som säljer hygienprodukter till kvinnor att inkludera "kvinna" i sin beskrivning av sitt primära marknadssegment.

Segmentering av geografiska områden

Geografisk segmentering används av företag som säljer produkter eller tjänster som är specifika för en viss grupp, stat, region, land eller grupp av länder. Lokala företag får vanligtvis ingen nytta av att betala för nationell eller internationell reklam. Företag som verkar nationellt kan ofta spara genom att leverera samma marknadsföringsmeddelanden till en nationell publik via en TV-, radio-, tidskrifts- eller tidningsannons. Globala företag bestämmer vanligtvis om de ska behålla ett universellt budskap eller skräddarsy meddelanden till varje lands marknadsplats.

Psykografi eller livsstilssegmentering

Psykografi eller livsstilssegmentering har blivit allt vanligare eftersom företag försöker identifiera konsumenter baserat på intressen och aktiviteter i stället för demografi. Som ett exempel på fördelarna med denna strategi kan du överväga livsstilen hos en utomhus äventyrare. Campingentusiaster, till exempel, har vanligtvis få konsekventa demografiska egenskaper. Campare är en mångsidig grupp. Således kommer marknadsförare sannolikt att rikta in sig på ett segment av utomhushobbyister eller campare för ny campingutrustning genom utomhusprogram eller tidskrifter.