1 företag

Hälsa & Fitness

...

    Hälsa & Fitness

    Är du någon som använder appar till allt? Behöver du konstant vägledning när du överväger specifika appar att ladda ner? Som tur är kan du läsa recensioner om alla typer av appar här på ReviewsBird innan du laddar ner dem. Dessutom kommer det att överraska dig hur mycket du kan hitta, inklusive tips och tricks för vilka appar du ska använda, vilka appar du ska undvika och hur du använder vissa appar i sin fulla utsträckning. Har du också någonsin provat en app och blivit besviken på dess design eller brister?

    När du arbetar med din återhämtning kanske du vill skriva ner några av dina huvudmål. Dessa mål kan vara kortsiktiga och lätta att uppnå, eller så kan du börja identifiera större, mer långsiktiga mål som du vill arbeta mot. Det är nyttigt att tänka på små steg att ta mot dem under en tid, t.ex. en vecka eller en månad. Kom ihåg att gratulera dig själv för eventuella framgångar. Att uppnå mål – även små – är ett tecken på hopp och prestation.

    Det kan vara svårt att utveckla mål för återhämtning, speciellt om du inte är säker på vad det är du vill uppnå. Tänk på dina intressen, saker som ger dig glädje och saker som håller dig motiverad. Tänk också på de saker du vill, som vart du vill att ditt liv ska ta vägen eller vad du skulle göra mer av om du kunde. Att ha en djup investering i de mål du sätter kommer att öka chanserna att uppnå dem.

    När du har satt upp mål för dig själv, ta reda på vilka saker som behövs för att uppnå dessa mål. Var medveten om varför du sätter detta mål och hur ditt liv kommer att bli annorlunda när detta mål har nåtts. Du bör också överväga de styrkor och färdigheter du besitter som hjälper dig att nå ditt mål. Försök att inkludera nödvändiga stödsystem och resurser som kan hjälpa dig genom processen om och när du behöver det. Slutligen, kom ihåg att fokusera på målet och inte på de svårigheter du kan ha. Håll ett öppet sinne och vet att du kan slå hinder längs vägen. Återhämtning är inte en lätt uppgift, och att fokusera på de negativa upplevelserna kommer bara att göra saker svårare.

    Gör en dagbok eller klippbok med bilder och urklipp för att bibehålla dina mål. Att föra dagbok eller klippbok är ett bra sätt att spåra dina mål och påminna dig om de saker du har åstadkommit och de saker du fortfarande planerar att uppnå. Fortsätt lägga till nya mål när de kommer upp. Återhämtning är en ständig process, och att fortsätta att sätta upp mål för dig själv kommer att hålla dig motiverad att uppnå och upprätthålla välbefinnande.


    Hälsa & Fitness

    Letar du efter en webbutik där du kan köpa den bästa träningsutrustningen hemma? I så fall är den här nätbutiken du bör besöka. Fitness Options erbjuder en stor samling av den bästa träningsutrustningen på marknaden. Varför ska du lita på Fitness Options som din föredragna återförsäljare av träningsutrustning? Lär dig mer genom att läsa ärliga kundrecensioner av träningsutrustningen till salu i deras onlinebutik på ReviewsBird.

    Ta hand om dig

    Att ta väl hand om sig själv är avgörande för att din återhämtningsprocess ska lyckas. Människor i återhämtning upptäcker att deras fysiska, andliga och känslomässiga hälsa är sammanflätade, och att stöd för den ena stöder den andra. Att ta hand om alla aspekter av dig ökar sannolikheten för att du kommer att må bra.

    För att stödja dig i din återhämtning kan du få tillgång till ett treminuters screeningverktyg och framstegsmonitor för depression, ångest, bipolär sjukdom och PTSD. Klicka här för att ta screeningen eller markera dina framsteg.

    Några tips för egenvård inkluderar:

    Lev hälsosamt, ät hälsosam mat, få tillräckligt med sömn, träna regelbundet och undvik droger och alkohol. Hantera stress och gå på regelbundna medicinska kontroller.

    Visa god hygien. God hygien är viktigt av sociala, medicinska och psykologiska skäl eftersom det inte bara minskar risken för sjukdom utan också förbättrar hur andra ser på dig och hur du ser dig själv.

    Se vänner för att bygga din känsla av tillhörighet. Överväg att gå med i en stödgrupp.

    Du behöver dra gränser mellan dig och resten av världen.

    Försök att göra något du tycker om varje dag. Det kan innebära att dansa, titta på ett favoritprogram på TV, arbeta i trädgården, måla eller läsa.

    Hitta sätt att slappna av, som meditation, yoga, få massage, bada eller ta en promenad i skogen.

    National Institute of Wellness har skapat en online "wellness" screener som låter dig hålla reda på din egen återhämtningsresa.

    Stärk dina kontakter

    Vikten av att införliva glädje, själ och avkoppling i ditt liv har många konsekvenser för att utveckla motståndskraft (förmågan att återhämta sig från en sjukdom) och förbli frisk. De fyra C:na för glädje, själ och avkoppling är: Få kontakt med dig själv, ta kontakt med andra, ta kontakt med din gemenskap och skapa glädje och tillfredsställelse. När du använder dessa fyra Cs, kom ihåg att fortsätta att försöka höja dina komfortnivåer och göra saker du kanske inte har gjort tidigare.

    Anslut med dig själv

    Det är viktigt att du checkar in med dig själv regelbundet. Om du inte gör det kanske du inte inser att saker och ting förändras eller går utom kontroll. Att checka in med dig själv gör att du kan utvärdera var du befinner dig i ditt tillfrisknande. Du kanske upptäcker att du behöver justera vilket steg i din handlingsplan du befinner dig på, eller prova olika hanteringsverktyg.

    Om du har haft låga tider tidigare förstår du hur svårt det kan vara att ta sig ur det. Att lära sig allt du kan om ditt psykiska tillstånd hjälper dig att förstå att dina svåra tider inte är ditt fel. Att göra en lista över prestationer som du har uppnått är en stor resurs att återvända till när du känner dig låg.

    Ett annat verktyg som kan hjälpa dig är att skriva om dina upplevelser. Att föra dagbok är ett bra sätt att lära sig om sig själv. Det är viktigt att vara helt ärlig i sin journal; i din journal, kan du låt dig vara rädd. Detta kommer att hjälpa dig att upptäcka hur du verkligen känner och ventilera din stress på ett icke-hotande sätt.

    En annan metod för att få kontakt med dig själv är att bli en förespråkare och dela din historia. Det har gjorts mycket forskning för att utforska kraften i berättande som en form av terapi. Att dela med sig av dina egna erfarenheter genom att skriva eller tala är ett viktigt steg i tillfrisknandet. Precis som du får stöd av att läsa andras tankar och erfarenheter kan du också vara den som hjälper till att lyfta en annan.

    Ta kontakt med andra

    Att spendera tid med positiva, kärleksfulla människor du bryr dig om och litar på kan lindra stress, hjälpa ditt humör och förbättra hur du känner dig över lag. De kan vara familjemedlemmar, nära vänner, medlemmar i en stödgrupp eller en kamratrådgivare på det lokala drop-in-centret. Många kommuner har till och med jourlinjer (gratisjourer som drivs av personer med psykisk ohälsa) som man kan ringa för att prata med någon och få kamratstöd.